Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1158
Título: Fofoca histórica: o jornal histórico como metodologia ativa de ensino e aprendizagem
Título(s) alternativo(s): Historical gossip: the historical newspaper as an active methodology of teaching and learning
Autor(es): Santos, Tiago Ferreira dos
http://lattes.cnpq.br/5180454057921564
Palavras-chave: Ensino de História; Metodologia Ativa; Relato de Experiência; Jornal Histórico
History Teaching; Active Methodology; Experience Report; Historical News Paper
Data do documento: 17-Feb-2024
Abstract: This work, structured from an experience report, aims to indicate the historical newspaper as an active methodology. In order to diversify the existing possibilities within the repertoire of pedagogical actions that aim to promote student protagonism, we recovered an instrument used for years in classrooms, however, without further reflection on it and a systematization that makes it viable as a pedagogical resource to be popularized. From the practical report, the importance of the tool was verified to the point of being considered useful for teaching and learning relationships that focus on an active perspective and that goes beyond the limits of a specific school component.
URI: https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1158
Aparece nas coleções:SEAD - Esp. em Metodologias Ativas de Ensino Aprendizagem - TCC Especialização

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Fofoca Histórica, o Jornal Histórico como Metodologia Ativa - Tiago Ferreira dos Santos.pdfFofoca histórica: o jornal histórico como metodologia ativa de ensino e aprendizagem601.71 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Tiago_termo_assinado_240216_230010.pdfTermo de autorização para disponibilidade106.86 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.