Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1179
Título: Sala de aula invertida nos itinerários formativos: potencializando o aprofundamento em matemática no contexto do novo ensino médio
Autor(es): Gomes, Tayná dos Santos
Santos, Wendrix Spinola
Duarte, Francisco Ricardo
https://orcid.org/0000-0002-9102-8273
http://lattes.cnpq.br/1491869394270803
http://lattes.cnpq.br/2845057512156106
http://lattes.cnpq.br/2072307904520445
Palavras-chave: sala de aula invertida
flipped classroom
construtivismo
constructivism
metodologias ativas
active methodologies
aprendizagem significativa
meaningful learning
educação matemática
mathematics education
Data do documento: 29-Jan-2024
Editor: Universidade Federal do Vale do São Francisco
Abstract: This research explores the convergence between the Flipped Classroom Active Methodology, based on the theories of Bergmann and Sams, and the Constructivist perspective of Piaget and Vygotsky, aiming to investigate the promotion of meaningful learning in Mathematics. The methodology adopted comprises a bibliographical approach, delving into works by renowned theorists, and exploratory research, analyzing the interaction between the Inverted Active Classroom Methodology and Constructivism. The results of implementing the Flipped Classroom in Mathematics Training Itineraries over two years reveal a significant change in student attitudes, demonstrating an increase in autonomy, involvement and significant understanding of the content. The experience report highlights the effectiveness of integrating the Flipped Classroom and Constructivism in promoting a more relevant and preparatory education for future challenges. The implications of this methodological fusion go beyond the classroom, shaping essential skills in students and contributing to the formation of conscious and adaptable citizens. In summary, the research provides valuable insights for contemporary pedagogical practice, emphasizing the importance of innovation and constant adaptation to achieve a more meaningful and impactful education.
URI: https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1179
Aparece nas coleções:SEAD - Esp. em Metodologias Ativas de Ensino Aprendizagem - TCC Especialização

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
TCC - Especialização Metodologias Ativas UNIVASF (Tayná dos Santos Gomes; Wendrix Spinola Santos).pdfSala de aula invertida nos itinerários formativos: potencializando o aprofundamento em matemática no contexto do novo ensino médio290.68 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Termo de autorizacao de disponibilidade(Tayná dos Santos Gomes).pdfTermo de autorização para disponibilidade128.8 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Termo de autorizacao de disponibilidade(Wendrix Spinola Santos).pdfTermo de autorização para disponibilidade128.96 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.