Use este identificador para citar ou linkar para este item:
https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1135
Título: | Aplicação da aprendizagem entre pares: um relato de experiência |
Título(s) alternativo(s): | Application of peer learning: an experience report |
Autor(es): | Ferraz, Jamile Vieira , Michelle Christini Araújo http://lattes.cnpq.br/8764737957219458 |
Palavras-chave: | Aprendizagem Baseada em Pares metodologia ativa autonomia. colaboração flexibilidade pensamento criativo |
Data do documento: | 31-Jan-2024 |
Editor: | Universidade Federal do Vale do São Francisco |
Abstract: | The aim of this study is to apply the Peer Learning methodology in order to identify the potential and weaknesses of its use within the teaching-learning process, as well as its application and expected results in the classroom. Within a specific theme, 5 problems were proposed for group construction, addressing the proposal of pair-based learning. As a result, it is worth highlighting the formation of a student capable of evaluating and building their own future through a commitment to training, with a holistic and creative vision of the proposed theme. The study method adopted was the construction of an experience report. |
URI: | https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1135 |
Aparece nas coleções: | SEAD - Esp. em Metodologias Ativas de Ensino Aprendizagem - TCC Especialização |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
JAMILE COSTA DO NASCIMENTO FERRAZ - ARTIGO - VERSÃO PUBLICAÇÃO EM BIBLIOTECA.pdf | Aplicação da aprendizagem entre pares: um relato de experiência | 547.69 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
termo-de-autorizacao-de-disponibilidade_assinado_2_240130_201836.pdf | Termo de Autorização para Disponibilidade de TCC | 141.52 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons