Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1236
Título: Gamificação como estratégia de engajamento no ensino fundamental ii, no municipio de petrolina-pe: um relato de experiência
Título(s) alternativo(s): Gamification as an engagement strategy in elementary school ii, in the municipality of petrolina-pe: an experience report
Autor(es): Silva, Elizabete
Martins, Mariana
Palavras-chave: Gamificação
Língua Portuguesa
Ensino
Portuguese Language
Teaching
Gamification
Data do documento: 18-Mar-2024
Editor: Universidade Federal do Vale do São Francisco
Abstract: This paper presents an experience report of the practice of gamification in the classroom from the teaching of Portuguese Language, in Elementary School II, in a peripheral municipal school, in the city of Petrolina-PE. The objective was to report the benefits of gamification as an instrument for engaging and motivating this audience, after identifying a high rate of indiscipline and the gap between students in the post-pandemic 2022/2023. The audience of this experience report were students from the 6th, 8th and 9th grades, through gamification dynamics during Portuguese language classes. Greater commitment and expectation were evidenced in relation to the Portuguese classes, since they always expected a new challenge, which they always wanted to overcome, this was reflected in tangible results, through indicators such as grades and a drop in indiscipline complications. Thus, it can be said that there was greater engagement among the aforementioned classes. Keywords: Gamification. Teaching. Portuguese Language ...
URI: https://repositorio.univasf.edu.br/jspui/handle/123456789/1236
Aparece nas coleções:SEAD - Esp. em Metodologias Ativas de Ensino Aprendizagem - TCC Especialização

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
termo-de-autorizacao-de-disponibilidade_assinado_29_assinado (1).pdfTermo de autorização para disponibilidade111.33 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
GAMIFICAÇÃO COMO ESTRATÉGIA DE ENGAJAMENTO NO ENSINO FUNDAMENTAL II- NO MUNICIPIO DE PETROLINA-PE- Um relato de expriência..pdfGamificação como estratégia de engajamento no ensino fundamental ii, no municipio de petrolina-pe: um relato de experiência161.6 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons